ForsideProdukter og priserAnvendelseTeknologiTrænereHistorieSupport og FAQKontakt os

VÆLG SELV:


 Farve Power Control

 Dekoration krank

 Speed sensor

 Styrholder type

 USB kabel

 

FIND PRODUCENT:

  SHIMANO

  CAMPAGNOLO

  FSA

  SRAM

  SPECIALIZED

  CANNONDALE

  SRM

  ROTOR

  TUNE

  BOR

  THM Clavicula

  TRUVATIVE

 

 

 

 

 

 

 

BATTERISKIFTE

Et "SRM Training System" indeholder fire enheder, som kører på batterier: Pulsbælte, speedsensor, PowerControl og PowerMeter.

Batterierne i pulsbæltet og speedsensoren er de flade 3V batterier. Dem kan du nemt og billigt selv udskifte, når de brænder ud - det sker typisk en gang om året.

Batterierne i en PowerControl (7 eller 8) er genopladelige og skal ikke udskiftes.

Batterierne i kranken (PowerMeter) må og kan man ikke selv udskifte. Det er en kompliceret proces, hvor der skal foretages ny kalibrering af slopen. Desuden skal pakningerne udskiftes, så der ikke trænger vand ind og ødelægger den avancerede elektronik. SRM Danmark (og andre forhandlere) må heller ikke udskifte batteriet i kranken, så det skal sendes ned til fabrikken i Tyskland. Ellers bortfalder al garanti fra SRM fabrikken.

Hvor længe batterierne holder, afhænger af, hvor meget man bruger det. Der er de senere år sket en væsentlig forbedring af SRM's batterier og kredsløb. Mens man for få år siden skulle oplade PowerControlen en gang i ugen, er det nu stort set ikke nødvendigt at oplade den, hvis man dagligt overfører sine data til en computer via USB-stikket.  

 

 

Grafen viser levetiden af batterierne i et SRM PowerMeter siden år 2000. Indtil år 2006 lå batteritiden i den ledningsførte PowerMeter 5 - ved almindelig brug for en toprytter -  mellem 750 og 1.600 timer, afhængig af modellen (Shimano/FSA/osv..).

Den trådløse PowerMeter 6, som kom frem i 2006, krævede mere strøm end forgængeren. Derfor faldt batteritiden til mellem 700 og 1.400 timer. Men da PowerMeter 7 kom til i 2010, steg batteritiden markant på grund af mere strømbesparende kredsløb.

I april 2011 gik SRM endvidere væk fra NiMH batterier over til LiPo batterier, som holder væsentligt længere. Derfor er batteritiden efter 2012 oppe på ca. 1.900 timer for flere af modellerne. Bemærk: batteriet taber også levetid, hvis det ligger uden at blive brugt.

Det er vores erfaring, at batterierne i et PowerMeter holder ca 2-3 år. Når batteriet i kranken dør, forsvinder både watt og kadence. Så skal det sendes ned til SRM fabrikken i Tyskland.

Du kan vælge at sende din SRM krank gennem SRM Danmark, Mossøbrå 5, 8660 Skanderborg. Vi tester den og hvis batteriet ikke udsender signal, sender vi den videre ned til SRM fabrikken i Tyskland.

Pris for et batteriskifte gennem SRM Danmark:
874,00 kr (til SRM fabrikken i Tyskland)
+ 218,63 kr moms
+ 696,25 kr fragt (2 x 308,12 kr til og fra SRM fabrikken i Tyskland + 80 kr retur til kunden)*.
____________
I alt: 1.788,88 kr

Batteriskifte af et PowerMeter inkluderer kalibrering af slopen + nye gummipakninger, så vand ikke trænger ind. Batteriskifte tager ca 2 uger (+ forsendelsen), afhængig af hvor stor køen er ved fabrikken (køen er kortest i efteråret og længst i foråret).

*) Af forsikringsmæssige grunde sender vi altid som værdifragt. Du kan også vælge selv at sende kranken ned til SRM fabrikken i Tyskland, men så skal du forvente højere fragtpriser, hvis kranken skal værdiforsikres. Hvis du selv sender den til SRM fabrikken i Tyskland, skal du gå ind på www.srm.de og udfylde denne formularside.

TILBEHØR:


 Training System 5

 Training System 6

 Training System 7

 Batteriskifte

 

 

TEKNISK INFO:

 Specifikationer alle